Friday 30 November 2012

Terlajak perahu boleh diundur..terlajak kata? (luahan perasan entah ape2)

Salam dan selamat berpetang Jumaat semua...hari ni aku berada di kuantan atas urusan kelab...

Kadang2 rasa penat juga bila terkejar kejar membahagikan masa antara kerjaya, keluarga dan sosial....

Namum dalam kekalutan yang dirasai aku cuba gagahi juga Untuk menempuhi semuannya dengan tenang...

In shaa allah ada rahmatnya..aku yakin. ..dalam usaha mengimbangi kehidupan..kadang2 kita kita alpa percakapan kita perlu sentiasa dijaga..dari dulu aku cuba bersikap pasif bila berada dalam croud yg ramai...tetapi sampai kini aku masih belum berjaya menyembunyikan sifat aku yg suka bersuara bila ada perkara yang tidak kena dibincangkan...

Entah kenapa..setiap kali menghadiri perjumpaan apa2..aku selalu berazam untuk mendiamkan diri sahaja...tetapi bile timbul isu2 yg membuatkan aku untuk tidak berdiam diri...naaahh aku lantang bersuara..natijahnya... Aku di cop sebagai kaki bangkang....perhgg...pedih tu...

Mungkin ini dugaan yang Allah cuba beri kepada aku supaya aku dapat menilai diri aku sendiri..ya..aku akui..aku bukan seorang penyabar...tetapi aku akan berusaha memperbaikinya...tp haruskah kita mendiamkan diri tentang sesuatu yang kita tidak puas hati...? Sampai bila? Aaaaahhh..biar kan aja waktu menentukannya...

2 comments:

  1. alaaaaaaaa.....puan.....ingtlah...kite buat baik pun ade org suke..ade org x suke.....ape yg puan cube suarekan...mgkin ade org x suke dan suka....tp percayalah...dlm 1 pasukan kita perlukan suara org yg berani.....sebagai penyalur....mgkin kami2 yg x bleh bersuare ni...bleh menyuakan pndapat pd puan..dan puan ketengahkan...sbb...kelab lib ni di takuk ni je puan.....ramai je org yg suka bile puan ajukan pndapat wat family day kat janda baik aritu...hehe.....

    ReplyDelete
  2. Iye la..tp tak berjaya juga...akhirnya...keputusan dah dibuat..kuantan juga menjadi pilihan...waaaaa...

    ReplyDelete