Tuesday 20 November 2012

Aku diuji lagi

AllahuAkhbar...malam ni aku di uji lagi....seperti biasa aziran ke kuantan dan aku tinggal berdua dengan ain...

Dari petang tadi ribut petir tak putus...masuk jam 10 malam aku dah bawak ain masuk ke bilik...nak tgk tv pun siaran tak dapat sebab ribut...

Tgh melayan ain..ribut kuat memadamkan semua lampu di rumah..serentak dengan  itu ain pun menangis ketakutan...aku panik..tiba2 kedengaran bunyi sesuatu di pintu bilik..

Allahuakhbar...rasa nak luruh jantung..badan dah ketar..aku gagahi juga untuk menelefon aziran sambil memujuk ain yang tak berhenti lagi menangis...

Dengan jujuran airmata aku memberitahu ape yg terjadi...hanya kepada tuhan aku bermohon moga apa yg kudengar hanyalah bunyi angin atau apa2 sahaja yang tidak membahayakan kami berdua...

Alhamdulillah...setelah lebih kurang 10 minit aku ditenangkan oleh aziran melalui telefon..aku memberanikan diri untuk membuka pintu dan menuju ke suiz utama elektrik
.ternyata bekalan elektrik terputus kerana petir kuat sebentar tadi...

Bersyukur kehadrat ilahi kerana kami dilindungi...bunyi di pintu sebentar td mungkin geseran angin yg terlalu kuat....hanya kepadaMu aku bermohon ya Allah..lindungilah hambamu ini...lindungilah anakku..lindungilah suamiku..lindungilah keluargaku...

Kepada yang berkenaan..mohon la segerakan pertukaranku..semoga aku tidak lagi berjauhan dengan keluarga..sudah hampir 3 tahun aku sentiasa ketakutan bila tinggal berdua...fahamilah situasiku...jangan sampai terjadi sesuatu br nak ambil tindakan...kesiankan la kami berdua..anak saya baru setahun 10 bln..masih belum kenal erti bahaya atau selamat...

Sekian...

Ikhlas dari hati....

5 comments:

  1. bunyi ape tu ek......byk2 bersabar ye puan.....hrp2 ujian ni....ade hikmah yg lbh bermakne.....semoga Allah PERMUDAHKAN SEGALANYA..amin

    ReplyDelete
  2. in shaa Allah..terima kasih yer...

    ReplyDelete
  3. sedihnya kte baca. inshaAllah, semoga dipercepatkan pertukaran ya :) amin.

    ReplyDelete