Wednesday 1 January 2014

Hari ke 27- beza tukang urut kampung dengan tukang urut bandar

Hari ni alhamdulillah cukup 3 hari aku berurut di kampung..sebenarnye ni dah round ke2 aku berurut...masa lepas keluar wad ari tu aku dah tempah tukang urut ka temerlih..sempat la berurut 3 hari sekali dengan bertangas...
Tapi yer la kan..bilecdah terbiasa dengan tukang urut traditional ni..memang laim rasanye..bile rasa badan tak diurut dengan betul..mula la timbul rasa tak puas hati..balik kampung aku suruh mak panggilkan mak ngah tukang urut aku masa bersalinkan ain dulu...berurut lagi 2nd round..memang rasa sangat bezanya...
Puas hati dan rasa ringan sangat badan...bukan aku nak konden tukang urut sekarang..tapi kadang2 aku rs diorang ni pakai balun jer..reti urut sikit2 terus buat pakej untuk orang bersalin...service...hurmmm...kelaut...kalai tak silap aku..akak yg urut aku kat temerloh tu ambil masa 15 minit je untuk urut satu badan aku..pastu kebetulan ari tu masa tgh berurut ade misi datang rumah..lepas tu aku ingat die nak smbung balik..tp die kate dah siap..aduh..kecewanye hati...bukan nak berkira sebab pakej die mahal..tapi sebab aku harapkan dengan berurut la dapat pulihkan semual urat2 yg dah tersimpul,  tergeliat mase proses bersalin..tapi..kecewa yg aku dapat..ala kadar je beb..
Tapi bile berurut denganctukang urut kampung ni..yg memang dah biasa berurut orang bersalin malah tak tetapkan harga upah ni..aku puaschati sangat...makngah kate..ikut la nak bagi berape pun..kalau ade mak ngah ambik kalau tak de pun tak pa...perghhh..urut punye la sedap..mak ngah tak nak ambik upah plak...

Tp itu la hakikatnya dunia sekarang..di bandar dan di kampung...

2 comments:

  1. Sy mencari tukang urut area temerloh.boleh bagi contact number tukang urut tu x? Makngah tu mengurut kat temerloh gak ke?

    ReplyDelete